Basis ICT

ICT in het basisonderwijs

Testbeeld is nu Het Archief

Posted by ictkbspl op 19 januari 2016

Recent gaf ik je op deze website de tip om Testbeeld te gaan gebruiken, dat is een week goed gegaan, maar vandaag zat er volgend bericht in mijn junkmail:

Het Archief voor Onderwijs

Beste leerkracht,

De voorraad rode balpennen is aangevuld, de leerlingen rennen weer door de gangen en ongetwijfeld vervang je steeds minder vaak die achteloos neergeschreven 2015 met het schaamrood op de wangen door 2016. Het nieuwe jaar is ingezet! Ook Testbeeld neemt een nieuwe start: vanaf vandaag heten we officieel het Archief voor Onderwijs. Maar als vanouds brengen we in 2016 educatief audiovisueel materiaal op maat van jouw leeromgeving. Ook registreren gaat vanaf nu eenvoudig met je lerarenkaart. Maak dus ook je collega’s warm voor het Archief voor Onderwijs!

Het nieuwe jaar trappen we in schoonheid af: van een ode aan de dichtkunst tot aandacht voor duurzame ontwikkeling en – kuch – tips om aan het griepvirus te ontsnappen, Het Archief voor Onderwijs heeft alweer een heleboel materiaal voor jou in petto!”

U was natuurlijk al helemaal enthousiast over Testbeeld, dus we zijn eens verder gaan uitzoeken of Het Archief onze collectie, login en gebruikersnaam had overgenomen, want we doen natuurlijk niet graag twee keer hetzelfde.

Toen ik mijn login ging terugzoeken stootte ik op volgende junkmail die aan mij was voorbijgegaan:

“Begin 2016 wordt het platform “Testbeeld” onder een nieuwe naam gelanceerd en opengesteld voor alle leerkrachten van het leerplichtonderwijs. Er is ook een samenwerking met CANON Cultuurcel waarin onder meer audiovisuele collecties zullen gemaakt worden ter promotie van de canon van de Vlaamse literatuur (i.s.m.KANTL).”

Deze nieuwe naam is nu ‘Het Archief’ – we zijn mee -, zoals steeds staan wij open voor vernieuwing in het onderwijs. Maar dat is nog geen antwoord of ik met mijn oude gegevens binnen kon. En het goede nieuws is: het lukt! Mijn collectie is ‘onaangeroerd gebleven’.

Vergeet Testbeeld en duik vanaf nu in het Archief voor Onderwijs.

Mijn vorig blogbericht over Testbeeld lees je hier: https://basisict.wordpress.com/2016/01/13/testbeeld-laat-schooltelevisie-herleven-in-je-klas/

Het Archief


 

Plaats een reactie