Basis ICT

ICT in het basisonderwijs

Waar is mijn lerarenkaart?

Posted by ictkbspl op 3 februari 2016

Binnenkort is het krokusvakantie. Als leerkracht zou je dan wel eens van je lerarenkaart kunnen gebruik maken. Het is één van de weinige ‘incentives’ die je als leerkracht in je vrije tijd, maar dikwijls ter voorbereiding van het werk, gebruikt. Het zou spijtig zijn mocht je op dat ogenblik je nieuwe kaart niet bij hebben. Ik vind het ook altijd handig om die kaart op zak te hebben, want mijn ‘stamboeknummer’ staat erop.

Toegegeven, dit heeft nog weinig met ICT te maken, – en dat is toch het doel van deze blog – maar de laatste tijd bereikt mij regelmatig de vraag: ‘Waar is mijn lerarenkaart?’. Je kan dit eenvoudig nakijken op de website van Klasse: www.klasse.be/waarismijnlerarenkaart.  Hou wel je stamboeknummer bij de hand, daarmee kan je opvragen waar je nieuwe kaart is.

Waarschijnlijk ligt de kaart dan voor jou ter beschikking in de bibliotheek van de gemeente waar je woont. Ik hoorde al wel een verhaal van een leerkracht die wel helemaal van over de taalgrens naar Brussel moet om die kaart op te halen? Maar dat zal wel de uitzondering zijn zeker? Ik mag het hopen.

Waar is mijn lerarenkaart

Plaats een reactie